Ako udržať zákazníkov pred opustením stránky e-shopu?

Podľa reportáže Baymard Institute z roku 2019 je priemerná miera opustenia nákupného košíka 69,57%. To znamená, že ak je vaša stránka typická, viac ako dve tretiny zákazníkov, ktorí začínajú zadávať objednávky na vašich stránkach, môžu odchádzať pred dokončením nákupu.
 
Dôvody, prečo spotrebitelia a podniky kupujú opustiť nákupné vozíky, sú rôzne. Vysoké prepravné a porovnávacie nákupy sú dva bežné dôvody. Pri predaji B2B môže osoba, ktorá pôvodne hľadá produkt a vloží ho do košíka, skúmať náklady a ďalšie podrobnosti svojho šéfa.eshop.jpg
 
Medzi ďalšie dôvody zrušenia nákupného košíka patrí záujem kupujúceho nájsť viac informácií o produkte alebo si prečítať recenzie; rozhodnutie na poslednú chvíľu o hľadaní kupónov; alebo stránky "načasovanie" (zabúdajúc na to, čo bolo zapísané v nákupnom košíku), pretože zákazník musel odpovedať na telefónny hovor alebo ho prerušiť iným spôsobom. Nákupné vozíky, ktoré nútia nakupujúceho zaregistrovať sa predtým, ako im umožnia uskutočniť nákup, alebo ktoré sú nastavené takým spôsobom, aby bolo ťažké zistiť, čo ste vložili do košíka alebo nájsť tlačidlo „Pokladňa“, spôsobia aj online nakupujúcich, aby odišli bez dokončenia nákupu.
 
Hoci niektoré z faktorov, ktoré spôsobujú nakupujúcim opustiť vaše stránky bez dokončenia nákupu, sú mimo vašej kontroly, existuje niekoľko krokov, ktoré môžete podniknúť na zníženie miery opustenia nákupného košíka. Tu je niekoľko na zváženie:košíky.png
 

  • Uistite sa, že nákupný košík nie je mätúce na použitie. Môžu zákazníci ľahko nájsť tlačidlo Pridať do košíka? Môžu ľahko nájsť spôsob, ako zobraziť svoj košík pri pridávaní viacerých položiek, a ako sa pozrieť, keď sú pripravené?
  • Nútiť zákazníkov, aby sa zaregistrovali za účelom nákupu. Ak máte registračný systém ako súčasť košíka, uistite sa, že existuje spôsob, ako zrušiť registráciu a ešte dokončiť transakciu.
  • Ponúkajú nakupujúcim spôsob, ako zachrániť svoj košík, aby sa k nemu mohli vrátiť, ak sú prerušené alebo chcú odísť z nejakého iného dôvodu.
  • Ak je to praktické, ponúknite bezplatnú dopravu alebo dopravu zdarma na jedno miesto pre nákupy v rámci stanovenej sumy v dolároch.
  • Ak si účtujete poplatok za dopravu a manipuláciu, udržujte svoje poplatky čo najnižšie tak, že budete rokovať o zľavách na obalových materiáloch, zefektívňovaní postupov plnenia a využívaní prepravnej spoločnosti s najlepšími cenami za objem prepravy a hmotnosť a umiestnenie ktoré prepravujete.
  • Uľahčite nakupujúcim odhadnúť prepravné náklady pred tým, ako ich objednajú v nákupnom košíku
  • Uveďte informácie o očakávaných dodacích lehotách. Zákazníci chcú vedieť, ako skoro po zadaní objednávky ich tovar dodá a aký bude očakávaný čas doručenia.